LUBUSKIE SZKOŁY EKSPERYMENU



W okresie od 1 grudnia 2022 do 31 lipca bieżącego roku, nasza Szkoła uczestniczy w projekcie  Lubuskie szkoły eksperymentu
Projekt realizowany jest  w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego na lata 2014-2020.
Celem projektu jest stworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu poprzez realizację dodatkowych zajęć i doskonalenie kompetencji nauczycieli niezbędnych do prowadzenia nauczania metodą eksperymentu wraz z wyposażeniem pracowni matematyczno -przyrodniczych.
Na szkołę przypadło średnio 1 176 009,80 zł, w tym 975 000 zł na doposażenie w sprzęt czterech pracowni.

Realizowane w ramach projektu zadania:
1. Doposażenie fizycznej pracowni eksperymentalnej
2. Doposażenie chemicznej pracowni eksperymentalnej
3. Doposażenie biologicznej pracowni eksperymentalnej
4. Doposażenie przyrodniczo-geograficznej pracowni eksperymentalnej
5. Doposażenie pracowni eksperymentalnej STEAM
6.Przygotowanie nauczycieli do pracy metodą eksperymentu i prowadzenia zajęć interdyscyplinarnych z wykorzystaniem TOC
7.Pozalekcyjne zajęcia interdyscyplinarne z uczniami

Uczestnicy 8 grup po 8 osób z różnych klas

Cele:
rozwijanie umiejętności logicznego myślenia;
poznanie praw rządzących otaczającym nas światem;
rozwijanie umiejętności wnioskowania;
rozwijanie zainteresowań naukami przyrodniczymi;
przeprowadzanie obserwacji i eksperymentów.


Opis działań:

W grudniu 2022 roku zostały przeprowadzone rozmowy z rodzicami, na których zostali zapoznani i zaproszeni do udziału w projekcie.
W marcu 2023 odbyły się szkolenia dla nauczycieli z zakresu dydaktyki przeprowadzanych eksperymentów.
Po szkoleniu rozpoczęły się systematyczne, cotygodniowe spotkania z wybranymi do projektu uczestnikami. Obejmowały one poniższą tematykę:
1.Woda – niezwykła substancja
2.Woda – niezwykła substancja c.d.
3.Ciepło i temperatura
4.Ciepło i temperatura c.d.
5.Elektryczność
6.Zmysły
7.Ciśnienie atmosferyczne
8.Dźwięk i światło
9.Slimy, gniotki i bańki mydlane
10.Podsumowanie

Efekty:
uczniowie chętnie uczestniczyli w zajęciach
dzięki nim: wiedzą jak porównać gęstość ciał wykorzystując efekt pływania, potrafią wskazać czynniki wpływające na szybkość rozpuszczania się substancji, wyjaśniają czym jest wyporność, znają skutki rozszerzalności termicznej ciał, wymieniają izolatory i przewodniki ciepła, znają budowę termometru, potrafią połączyć odbiorniki szeregowo i równolegle, znają sposoby elektryzowania ciał, potrafią wykorzystać wszystkie swoje zmysły, a przede wszystkim samodzielnie próbują zrozumieć otaczający nas świat.

grudzień 2024
P W Ś C P S N
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Archiwum
Zdjęcia
Licznik odwiedzin
99209
Visit Today : 372
Visit Yesterday : 774
This Month : 4042
This Year : 45450